Bye bye Thailand

23 april 2015 - Tambon Pak Nam, Thailand

Sa wa dii kha!

Mijn tijd in Zuid-Thailand zit er op! Een beetje een dubbel gevoel, ik ga het erg missen want ik heb het de afgelopen weken hier zooo leuk gehad en heel veel leuke mensen ontmoet, maar ik denk dat het tijd wordt om zon zee strand in te ruilen voor wat meer cultuur en dingen doen. Dit is best een lange zin maar weet even niet hoe ik het anders moet typen.

De afgelopen dagen heb ik doorgebracht op Koh Phi Phi, maar ook op Koh Lanta! Ja alweer op Koh Lanta. In mijn hoofd had ik gepland om m'n verjaardag te vieren op Phi Phi, hét feesteiland, maar ik realiseerde me dat een week lang daar feesten niet echt een feestje is voor je lichaam. Na 4 nachten slapen op een keihard matras in een stapelbed heb ik besloten lekker terug te gaan en te rehabben in Koh Lanta. Ik heb daar heerlijk m'n verjaardag gevierd met de mensen die ik daar nog kende en met de mensen die ik heb leren kennen uit Koh Phi Phi. Ik wil jullie ook allemaal bedanken voor alle lieve felicitaties, appreciate it!

Nu zit ik een dagje in Krabi m'n tijd uit te zitten om morgen te vliegen naar Cambodja. Ik heb zoals altijd weer geen idee wat ik kan verwachten maar het wordt vast weer een top ervaring. Het zal wel even wennen worden om geen strand te hebben om af te koelen maar misschien koop ik wel zo'n paraplu voor de zon, net als al die chinezen. Alleen nog een hello kitty tasje en m'n outfit is compleet.

Het is weer een gek gevoel om niet te weten wat me wachten staat maar niks plannen is ook gewoon super leuk. Ik merk dat ik hier veel relaxter ben dan in Nederland. Zelfs al zou ik m'n vlucht morgen missen dat zou dat geen reden zijn om te stressen. Maar over het algemeen gaat het reizen hier super makkelijk. Soms krijg je gewoon een mooie sticker op je tiet en dan weten de Thaise mensen precies waar je heen moet dus ik laat me lekker leiden.

Gelukkig verlaat ik Thailand niet voorgoed want over iets meer dan een maand ga ik waarschijnlijk naar het noorden reizen.

Nou ik ga even m'n tijd uitzitten hier in Krabi. Het is hier opeens slecht weer dus ik ga op het goede moment hier weg.

De volgende update zal in Cambodja zijn!

Byeeee x

1. Feik:
    23 april 2015
    heel leuk geschreven Lotte fijne reis verder en ik blijf je volgen xx
  2. Mama:
    23 april 2015
    Lieve schat, wat leuk om weer zo'n leuk verslag van jou te lezen. En nu op morgen naar Cambodja, ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal bevallen. Alvast een goede vlucht morgen!
    Liefs en dikke knuffff mama xxx
  3. Leny Ticheler:
    23 april 2015
    Leuk verslag zitten lachen en ook bewondering voor je aanpak en kijk op alles . En joh vrienden laat je achter maar maak jij ook snel weer . Dat ben jij . Ergens wel fijn om met dit weer weg te gaan . Is minder pijnlijk toch? .
    Fijne vlucht en een mooie andere tijd op je nieuwe bestemming .
    Liefs en kijk uit naar je volgende verslag .
  4. Linda:
    23 april 2015
    Super leuk om jou belevenissen weer te lezen lot. Goeie reis verder. Ben benieuwd naar je volgende verslag xxx
  5. Papa:
    23 april 2015
    Lieve dochter, Je al hebt een geweldige tijd gehad en gaat vast ook een geweldige tijd tegemoet. Sinds ik in Cambodja ben geweest is er ongetwijfeld veel veranderd, lees verbeterd, maar het is nog steeds een stuk minder ontwikkeld dan Thailand. Let goed op wat je eet, en waar je eet. (Ik heb nog wel eens nachtmerries als ik denk aan mijn "vriendje" amoebe). De mensen zijn wel heel vriendelijk, net als jij dus het contact maken wordt geen probleem, de taal waarschijnlijk wel. Pas goed op jezelf. Liefs XXX XXX
  6. Opa en oma:
    23 april 2015
    Lieve Lotte wat fijn dat wij alweer een verslag van je kunnen lezen en het is weer erg leuk nu mar weer hopen dat je in Cambodja ook weer zo leuke tijd ga beleven wij wensen je morgen een goede vlucht en tot horens veel liefs opa en oma
  7. Jan en marianne van driel:
    23 april 2015
    Wat een leuk verslag ik hoop dat je een goede reis hebt en het in Cambodja ook enorm naar je zin zal hebben. Doe voorzichtig en geniet van alles om je heen, groetjes van Jan en Marianne.
  8. Rita Hazebroek:
    24 april 2015
    Hi Lotte! Weer super leuk om een beetje met je mee te reizen! Hahaha zeker die paraplu en dat Hello Kitty tasje! Ik zie het al voor me. En idd in China zie je dit ook heel veel! Nou Lotte ik ga ook een reisje maken dit weekend. En ja, wel helemaal naar Nijmegen. Hahahaha. Veel plezier in Cambodja!
  9. Lotte:
    24 april 2015
    Haha ja grappig he Rita ze hebben echt een interessante stijl.. Misschien ga ik die paraplu maar aanschaffen want het is lekker warm hier, nog warmer dan Thailand! Hahaha toe maar Nijmegen! Maar eerlijk is eerlijk Nijmegen is ook hartstikke leuk en ik zou best wel even die koelte daar willen voelen en lekker bitterballen eten haha!

Groetjes uit Cambodja