Bali part 2

15 augustus 2015 - Pujut, Indonesië

Jullie hebben een tijdje niks van me gehoord en dat komt omdat ik omringd was door lieve mensen!

Na een paar daagjes alleen op Bali te hebben verbleven kon ik dan na 4 maanden eindelijk m'n ouders zien! Ik heb ze rondgeleid in Bali en we hebben wat leuke tripjes geboekt.

Voor m'n ouders waren sommige dingen wel een echte cultuurschok en dan merk je dat je toch helemaal gewend bent aan het leven hier, want ik zie al die dingen niet meer.
Vaders moest erg wennen aan de verkeerschaos en moeders was helemaal onder de indruk van alle tempels en het Balinese geloof en de cultuur, waar ze dan vervolgens zelf een mooi verhaal bij verzon.

Voornamelijk hebben we lekker ontspanning opgezocht maar we hebben ook wat dingen ondernomen. Natuurlijk shoppen!! (M'n moeder heeft weer prima haar Boeddha collectie weten uit te breiden, tot ergernis van m'n vader)

Verder heb ik m'n ouders de tempel in Uluwatu laten zien waar schattige aapjes rondlopen en je prachtig uitzicht hebt op een klif. Eén van de mooiste stukjes van Bali.

Ik heb ze Ubud (het binnenland) laten zien in 1 dag wat best hectisch is maar met een privé chauffeur kwamen we een heel eind. Vaders kreeg een mooie rok aan (hoogtepunt van de dag) en we hebben als echte toeristen tempels, rijstvelden en een monkey forest bezocht. Voor lunch en diner zijn er genoeg mooie Indonesische binnentuinen waar je vaak nog best goedkoop kan eten.

Verder hebben we nog een dagtripje gemaakt naar eiland Lembongan waar we een leuke snorkeltour hebben gedaan. Maar voornamelijk hebben we natuurlijk van de momenten genoten dat we eindelijk weer samen waren!

Vier dagen voordat mijn ouders weer vertrokken kwam mijn allerliefste vriendin Ceren mij ook nog opzoeken, lucky me! Wat een reis heeft dat arme kind moeten afleggen, dan waardeer je het nog meer dat mensen je zo ver willen opzoeken! Na een reis van 24 uur kon ik haar eindelijk weer zien en eindelijk weer bij kletsen zo als vanouds!

De dagen dat we met z'n viertjes waren hebben we lekker relaxt in Kuta voornamelijk aan het strand en soms ook gesurft!

Daarna was het tijd om afscheid te nemen van m'n ouders, altijd weer vervelend maar ik weet dat ik ze snel weer zie!

Toen had ik nog lekker Ceren bij me en samen hebben wij Kuta onveilig gemaakt en zijn wij ook 3 nachtjes naar partyeiland Gili Trawangan geweest. Allemaal 1 groot feest! Na een week lang elke dag te zijn uitgeweest begonnen we ons toch wel wat bejaarder te voelen en dus hebben we 1 verplichte rustdag ingelast! Een massage, beetje shoppen en op tijd naar bed!

Verder ben ik ook nog met Cer een dagje naar Ubud geweest waar we de aapjes hebben bezocht, heerlijk geluncht en vervolgens gingen Jut en Jul een yoga lesje volgen.

Ik had al een keer een yoga les gevolgd alleen uiteraard had ik toen de verkeerde gekozen (slaapyoga), niet helemaal mijn ding en ik werd er alleen maar meer gespannen van. Maar ik geef graag hier alles een tweede kans dus poging 2 here we come! Dit keer hadden wij een actieve les.

Nou dat hebben we geweten ook, yoga is 100 keer zwaarder dan een intensieve les in de sportschool. We moesten ons in allerlei bochten wringen wat wij als houte klazen totaal niet kunnen.. Achja we hebben het geprobeerd. Nooit. Meer.

Na twee weken samen met Cer te zijn geweest kwam daar ook weer het moment van afscheid nemen. Bah! Over twee weken ben ik weer in Nederland maar toch voelde het best gek om na lange tijd er weer alleen voor te staan.

Ik dacht bijna dat ik het backpacken verleerd was maar dat is gelukkig goed gekomen! Ik heb weer de draad opgepikt waar ik gebleven was, twee daagjes wéér Kuta en toen was ik alle Kuta-drukte zo zat dat ik het vliegtuig heb gepakt naar Lombok! Zonder paspoort! Want die ligt bij de immigratie. Blijkbaar kan je hier ook vliegen met je rijbewijs, het zal wel! Ik ben in ieder geval in Lombok aangekomen na bijna m'n vlucht gemist te hebben, omdat er zonder te vertellen van gate was veranderd.
Ik heb nu m'n eerste overnachting in Lombok en morgen ga ik het eiland verkennen! Ik merk nu al dat Lombok een stuk rustiger is dan Bali dus ik kan hier prima een scooter huren en alle mooie stranden af gaan.

Lombok en de rest van mijn laatste twee weken hier komen in mijn volgende blog want ik merk alweer dat ik niet echt een ster ben ik kort maar krachtig schrijven.

Ik hoop jullie weer een beetje op de hoogte te hebben gesteld! Met mij gaat het in ieder geval nog steeds goed, ik geniet volop van m'n laatste weken!

Liefs uit Lombok!

1. Leny Ticheler:
    Hoi Lotte
    Het was natuurlijk niet helemaal stil . De foto's tussendoor waren ook mooiven leuk .
    Smakelijk gelachen om je pa in rok .
    Je kon zien dat je echt blij was met het bezoek van je pa ma en vriendin .
    Nu de laatste weekjes en dan is de lange reis weer voorbij .
    Niet lang genoeg voor mij hahaha .
    Genoten van je verslagen en reisbelevenissen . Zoals ik al zei net of ik er een beetje bij was .
    Maar achhhh ik zal even moeten afkicken . Veel plezier nog want nu vliegen de dagen echt voorbij .
    Bedankt voor alle mooie momenten .
    Je bent voor mij een topper!!!
    Knuffel
  2. Opa en oma:
    15 augustus 2015
    Lieve Lotte wat is het weer leuk om je reisverhaal te lezen
    Wij.hebben natuurlijk van papa en mama erg veel al gehoord
    Maar het is altijd weer Leuk om het weer te lezen
    Je hebt in die maanden al zo veel meegemaakt
    Dat kan niemand je weer afnemen
    Geniet nog lekker de laatste2 weken die gaan snel voorbij
    Nu ben je weer een echte baekpaecerö
    Heel veel liefs van ons en pas goed op
    Tot over 2weekjes wij kijken er al naar uit
    Een knuffel van ons en een dikke kus xxx
  3. Linda:
    Lieve Lotte,

Super leuk weer wat van je te horen!
    Fijn dat je ouders en Ceren zijn geweest, heerlijk voor je.
    Even lekker met elkaar genieten, altijd gezelliger dan alleen.
    Het kan me voorstellen dat het dan weer moeilijk is om de draad alleen
    weer op te pakken.
    Nu op Lombok nog even lekker genieten meis.
    En over twee weekjes ook weer lekker om naar huis te gaan en je paps
    en mams weer in je armen te sluiten.
    En weer genieten met je vriendinnen.
    Heel veel plezier nog meis en doe voorzichtig!
    Dikke kus van ons.
  4. Papa:
    15 augustus 2015
    Lieve dochter, wij zijn nog maar net herstelt van de jetlag, al viel dat bij mij eigenlijk erg mee, (nauwelijks last gehad) maar voor mama heeft dat wat meer tijd gekost. Ik wil je nogmaals bedanken voor de uitstekende begeleiding die we van jou tijdens onze reis hebben gekregen. Bali is zonder meer indrukwekkend en door ons weerzien werd daar een extra dimensie aan gegeven. Wij hebben ons helemaal door jou laten leiden en wij hebben van elk moment genoten.
    Het is goed om te zien dat jij je uitstekend zonder onze (voornamelijk mijn) bemoeienis redt.
    Het dragen van een "rok" was voor mij ook wel weer een eye-opener en ik krijg regelmatig te horen dat het mij goed staat... Als het dan echt moet dan liever een Schotse kilt, dat past ook beter bij mijn (oorspronkelijk) rode haar...
    Het huis staat en hangt weer vol met "Balinese kunst" dus we kunnen rustig afkicken van de vakantie, terwijl we de herinneringen koesteren. Geniet nog van de laatste weken en pas goed op jezelf dan kunnen we je onbeschadigd weer ophalen op Schiphol.
  5. Mama:
    16 augustus 2015
    Lieve schat,
    Ja genoten hebben wij zeker op Bali, maar het mooiste was natuurlijk het weerzien van jou :))
    En wat heb je ons naar prachtige plekjes weten te brengen.... Echt zo bijzonder! Dit keer was het voor ons erg makkelijk met onze eigen reisleidster bij ons. De Tempels vond ik echt prachtig!!
    En Uluwatu was idd super mooi, ik denk ook het mooiste.
    Ook mijn verjaardag niet te vergeten! Jij had alweer een mooie beachclub geregeld, met prachtig uitzicht. Hoe mooi kan het zijn. Ik ben die dag extra in het zonnetje gezet. En de zon schijnt daar altijd !! Heerlijk met z'n drietjes <3 GENOTEN
    Nog een fijne tijd op Lombok. En doe voorzichtig schat!!
    Ik tel de dagen af.....
    Liefs Mama xxx
  6. Jan en marianne van driel:
    16 augustus 2015
    Wat leuk om weer van jou verhaal te mogen genieten erg leuk, heb gisteren al het een en ander van je mams gehoord en deze week brengen ze ons een bezoekje en zullen we nog wel meer te horen krijgen. Meisje geniet nog van de laatste weken en pas goed op jezelf zodat je op 1 september weer veilig bij je ouders en opa en oma in Vlaardingen van het echte Hollandse kan genieten. Veel plezier. groetjes van ons.
  7. Kees en Leidy Doeland:
    17 augustus 2015
    Hoi Lotte,
    Wat leuk dat je ouders ook zo hebben genoten op Bali. Tja, je hebt gelijk, als je langere tijd in het Verre Oosten bent dan ben je gewend aan de chaos. De locals leven nu eenmaal op straat en zeker op Bali heb je elke dag wel weer een processie. Wij vinden dit geweldig. Elke dag gebeurt er wel weer iets onverwachts! Leuk dat je de tempel van Uluwatu hebt bezocht met je ouders. Mooi uitzicht he? Volgens mij heb je de mooie dingen van Bali gezien Wat Yoga betreft: Ja als je de actieve lessen volgt heb je de volgende dag echt een probleem. Alles zit in de war en doet zeer!! Ik doe dit al enkele jaren maar nog steeds heb ik wel een paar spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had in de knoop gedraaid. Goed dat je Lombok nog even meepikt. Is een oase van rust vergeleken met Bali. Wij zijn hier slechts 1 dag geweest maar de indruk was zo goed dat wij hier zeker naar terug willen en langer willen verblijven. Kunnen wij mooi gebruik maken van jouw opgedane ervaringen!! Wat gaat de tijd snel Lotte. Over twee weken kom je alweer naar Nederland. Jammer hoor. Wij zijn al helemaal gewend aan jouw periodieke reisverhalen! Maak er nog een paar mooie weken van Lotte en laat even weten wanneer je weer naar Nederland vliegt. Pas goed op jezelf!! Groetjes van Leidy en mij.
  8. Annette:
    17 augustus 2015
    Hoi Lotte, wat leuk om je verhaal weer te lezen. Geniet elke keer nog steeds van je foto's op fb en natuurlijk gezien dat je vader en moeder er ook waren en he lieve vriendinnetje. Ik heb nog niet eens de kans gezien je ouders te spreken. Omdat we hier jouw reisprogramma niet echt kennen, vragen we ons af als het wat gebeurt in de omgeving waar je zit of jij niet toevallig op die plek zit, zoals vandaag een bom in Bangkok...uiteraard ver weg van jou. Gelukkig maar!
    Voor je het weet ben je alweer thuis van je prachtige reis! Een hele mooie levenservaring rijker. Geniet nog van de komende weken, dikke knuf van je buurtjes van de Hazelaardreef, x
  9. Feik:
    23 augustus 2015
    Hi lieve Lotte,
    Ik ben later dan je gewent bent van mij met reageren heb het door de drukte van de afgelopen weken over het hoofd gezien. Vind het heerlijk te lezen dat het zo goed met je gaat, vooral het weerzien met papa en mama . Dat moet heel speciaal zijn geweest, zo ver weg op jou avonturenreis, zag dat jullie veel samen hebben gedaan en gezien met jou als Prive reisleider , hoe leuk moet dat zijn om voor je ouders de andere kant van de wereld te laten zien waar jij al die tijd al zat. Ik genoot van al jou verhalen dus ook deze en zal ook zeker de andere nog lezen. Nu nog 8 dagen en dan kom je naar huis, waar je ouders in het speciaal heel blij van worden wij zijn dan nog op vakantie . Maar zodra we terug zijn nemen we contact op en zullen iets afspeken ik wil mijn nichtje natuurlijk ook weer zien en horen na zo'n lange tijd.
    Geniet van de laatste dagen en tot snel , dikke kus en knuffel
    xxx