Singapore & Bali part 1

13 juli 2015

Na Maleisië ben ik met de bus naar Singapore gereisd. In Singapore zou ik weer m'n lieve vriendinnetje Mich zien en ook haar lieve mams kwam langs!

Ik heb er echt een top tijd gehad, het bekende Marina Bay gezien, Sentosa island (een klein aangelegd strandje met beachclub) en natuurlijk de mooie skyline van Singapore en alle shoppingmalls.

Singapore is een fijne moderne stad denk ik om in te leven. Alles is heel gestructureerd modern en schoon en voor de kleinste dingetjes zijn wel (soms overdreven) regels gemaakt. Ik hoorde als je je kauwgom op de grond gooit je al een boete kan krijgen en je mag niet random een taxi op straat aanhouden. Best overdreven maar je voelt je wel veilig, helemaal vergeleken met Kuala Lumpur waar m'n tas bijna was gestolen.

Op mijn laatste avond in Singapore zaten we in de taxi op weg naar Marina Bay en toen kreeg ik een sms'je van m'n airline Jetstar. 'Je vlucht is gecanceld want er hangt een aswolk boven Bali door een vulkaanuitbarsting.' Top, heb ik weer. Maar een extra dagje in Singapore is geen ramp want het was super gezellig.

Ik heb m'n vlucht omgeboekt naar de volgende dag. Toen was ik echt klaar voor Bali. Singapore je was leuk maar mega duur en nu wil ik weg dacht ik!
Mich vertrok die nacht en ik zou ook die ochtend vertrekken maar ik had alweer een slecht voorgevoel, en jahoor weer gecanceld! Toen dacht ik even ik kom nooit meer weg ik en heb ik chagrijnig in bed gelegen want m'n geld was op en ik had nergens zin in. Een luxe diner bij de Mac Donalds was even het enige wat ik me kon veroorloven.

Gelukkig was poging 3 wel gelukt. Mede doordat ik heb geboekt met Air Asia die een stuk minder snel cancellen dan Jetstar. Toen ik hoorde dat Bali AirPort was gesloten kreeg ik het wel even benauwd maar gelukkig kon ik nog net mee!

Ik het vliegtuig hield ik ook wel m'n hart vast want je weet maar nooit of die vulkaan stil blijft. Toen de steward bij de landing liedjes ging zingen en gitaar ging spelen dacht ik gelijk aan de Titanic haha. Daar speelden ze ook viool toen het schip zonk. Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen en zit ik nu dan eindelijk in het prachtige Bali!

Vanuit de taxi zag ik al, ja dit is mijn eiland. Dat voel je soms gewoon. Zelfs vanuit de taxi zag ik al minstens 5 dingen die ik wilde kopen dus ik ben bang dat ik Australië moet gaat skippen en gewoon Bali leegkoop en dan naar huis kom!

Mijn hostel zit in Kuta en dit is een erg leuke plaats met winkeltjes, strand, restaurantjes en gezelligheid. Het eten is hier ook heerlijk en kost echt niks.

Vandaag heb ik ook een surfles genomen, iets wat al lang op m'n lijstje stond. Na een halfuur meer in het water te hebben gelegen dan op m'n board, ging het daarna tot m'n verbazing opeens best goed!

Over een week komen mijn ouders al langs voor 2 weken waar ik erg veel zin in heb! 4 maanden elkaar niet zien is toch wel lang.. Daarna komt m'n beste vriendinnetje ook nog langs!! Kortom super gezellig en voorlopig zit ik nog wel even op dit mooie paradijs!

Liefs uit Bali!

1. Kees en Leidy Doeland:
    Hoi Lotte.,

Ja, we maakten ons al zorgen over de vulkaanuitbarsting! De aswolken zijn gevaarlijk voor de motoren van de vliegtuigen.
    Singapore is mooi maar inderdaad erg duur. Maar gelukkig ben je nu op Bali, het meest paradijselijke eiland op aarde!!!!! En wat eten betreft, inderdaad lekker goedkoop! Leuk dat je ouders langs komen! Ik kan me voorstellen dat je hier echt naar uit kijkt na maanden alleen gereisd te hebben. Ben erg benieuwd welke avonturen je beleefd. Tot de volgende keer maar weer en heel veel plezier!!!!
  2. Mama:
    Lieve schat,
    Wij kunnen ook niet wachten om jou volgende week weer te omarmen. Het duurt nu echt te lang!
    En nu maar hopen dat die vulkaan zich rustig houd en wij op de geplande datum de lucht in kunnen!
    Ga maar lekker alle leuke restaurantjes voor ons uitzoeken en de buurt verkennen.
    Tot volgende lieve schat
    Liefs mama
  3. Papa:
    13 juli 2015
    Lieve dochter, Je maakt me erg nieuwsgierig naar Bali, jouw verhalen werken aanstekelijk, en zeker nu ons weerzien met jou ook steeds dichterbij komt. Hopelijk houdt de vulkaan zich rustig de komende tijd. We gaan zeker wave-surfen en je mag me uitlachen. Ik begrijp nu opeens waarom ik niet veel in mijn koffer hoef mee te nemen na jouw opmerking over het shoppen en dan zit ik daar zelfs met 2 van die shopping-queens.. Ik mag dus op de terugreis al jullie aankopen meenemen en natuurlijk ook de boete bij de douane betalen.. Het is ook wel erg fijn dat jij een voorverkenning van alle leuke plekken, bezienswaardigheden en restaurants hebt gedaan dat scheelt ons tijd, (maar waarschijnlijk geen geld) jou kennende. Pas goed op jezelf, liefs XXX XXX
  4. Leny Ticheler:
    13 juli 2015
    Zo dus we zijn op Bali hahaha.
    Was even bang dat het wel even zou duren voordat je mocht vliegen .
    Maar kijk op plaats van bestemming . Heel veel plezier want dan heb ik dat ook via de foto's .
    Je al gezien met je surfplank .
    Gaat helemaal goedkomen . Jij moet straks afkicken maar ik ook . Wat ga ik je prachtige foto's missen . Maar kom op we hebben nog een tijdje .
    Geniet van Bali je ouders en alles wat er op je pad komt .
    Bedankt weer liefje . Knuffel van je fan !
  5. Lotte:
    13 juli 2015
    @Kees en Leidy ja jullie weten maar al te goed hoe paradijselijk het is! Ik ga snel al jullie tips erbij pakken!
    @mama nog even volhouden! Een weekje en dan is het eindelijk zo ver. Heb nog weinig gezien maar ben nu al verliefd!
    @papa Kijk, jij snapt het. De prijzen zijn zo laag en zoveel leuks dus mam en ik gaan los! Ik snap dat mijn verhalen aanstekelijk werken maar trust me, niet voor niks. Weet 200% zeker dat jullie dit leuk gaan vinden!
  6. Feik:
    Lieve Lotte
    Leuk weer om jou verhaal te lezen. Een leuke tijd komt je zo tegemoet Bali verkennen en dan met je ouders shoppenhoe leuk is dat. Nog twee weekjes geduld meid en dan zie je ze weer, ik kan niet wachten om jullie verhalen straks te lezen en te horen.
    Groetjes en veel plezier XXX
  7. Opa en oma:
    Lieve Lotte
    Vanmorgen heb ik je nog gesproken en nu lees ik alweer je reis verhaal kind wat maakt je allemaal mee
    Papa en mama kunnen niet wachten het duurt ook zo lang voor ze je zien maar nu nog maar 6 dagen dan kunnen jullie lekker gaan genieten wij lezen altijd met veel plezier jou belevenissen en wij zijn ook zo blij dat je veilig bent aangekomen
    Nou schatje heel veel plezier straks als julliel lekker met zijn
    3jes zijn veel liefs en een knuffel van ons xxxxx
  8. Lotte:
    13 juli 2015
    @Leny: Hihi wauw ik heb zelfs een fan, voel me vereerd! Ik ben ook erg blij dat ik er nu zit. 2 nachten langer vastzitten was vervelend maar heb toch geluk gehad want een paar uur erna was de AirPort alweer dicht! Het zal zeker afkicken worden van dit luxe leventje en weer gaan werken maar zo ver zijn we nog niet!
    @ ome feik: nou he ik kan echt niet wachten! We zullen zeker alles met jullie delen hoor :) nouja behale dan een chagrijnige vader die gek wordt van ons geshop..
    @opa en oma: jaja zo snel komen jullie niet van me af hoor en ik had 4 maanden geleden beloofd veel contact te onderhouden :) maar dat is geen moet, vind ik alleen maar leuk want mis jullie wel!
  9. Linda:
    13 juli 2015
    Hoi lieve lot, heerlijk dat je nu op bali bent.Ik ben jaloers op je! Wat jij allemaal hebt gezien de afgelopen maanden. Echt heel gaaf. Nog een paar dagen en dan kun je lekker met je moedertje gaan shoppen. En lekker uit eten met elkaar. Heerlijk van elkaar genieten. Ben benieuwd naar de foto's en verhalen van die tijd. Heel veel plezier met je paps en mams en met ceren. Dikke kus en knuffel! Xxx
  10. Jan en marianne van driel:
    14 juli 2015
    Hoi Lotte, wat een leuk verhaal weer. Heb er zelfs om moeten lachen liedjes zingen en gitaar spelen hm. Hoop dat jullie het dadelijk heeeel leukgezelligshopeetsurf hebben en vooral genieten met je paps en mams en alle mooie dingen bekijken samen zal een hele verandering voor jou zijn nu kan je het gelijk met ze delen. Ben benieuwd naar de verhalen dadelijk groetjes pas op jezelf daar in het paradijs!