Lombok, Gili Air & Bali

28 augustus 2015 - Bangkok, Thailand

Ooh noo wat gaat de tijd opeens snel!!
Na alle gezelligheid in Bali merkte ik dat ik vooral de Kuta-drukte een beetje zat werd. Ik had nog 2 weken in te vullen voordat ik Indonesië zou verlaten en ik heb besloten naar Lombok te gaan zoals ik in mijn vorige blog liet weten.
Een beetje meer van Indonesië zien nu ik nog de kans heb!
Zonder paspoort, in een propeller vliegtuigje met 72 passagiers en een chagrijnige stewardess vloog ik naar Lombok.
Vanuit het vliegtuigje viel me al op hoe groen dit eiland is en het is hier ook erg rustig op de weg. Ik heb met een taxi een verblijf plaats gezocht, want ik was uiteraard te laat met iets boeken.
In Lombok moest ik de eerste dag erg wennen aan de rust. Kuta Bali is verkeerschaos, feest en heel veel winkels en in Lombok is dit totaal anders. Ondanks dat ik geen kamer deelde met anderen had ik al snel mensen leren kennen en heb ik met hun een van de weinige feestjes opgezocht op het eiland.
Verder ben ik op mijn eerste dag het eiland rond gaan rijden op een scooter en heb een beetje gekeken hoe de locals leefden. Dit zijn voornamelijk 'boeren' die erg druk zijn met oogsten van groenten om dat later weer te verkopen. Na een tijdje liet mijn oriëntatie me in de steek zoals altijd en heb ik maar besloten weer terug te rijden naar de bewoonde wereld en te lunchen! (Eten blijft nog steeds 1 van m'n favoriete bezigheden)
De andere dagen heb ik ingevuld met het bezoeken van stranden, die zijn erg mooi daar, als je weet waar ze te vinden zijn. Helder blauw water!! Dat miste ik op Bali..
Sommige stranden zijn bijna onbereikbaar door de slechte strandweggetjes met gaten in de weg (Curaçao is hier niks bij), maar na een kwartier stuiteren op je scooter heb je dan ook wel een fantastisch strand, waar je lekker lokaal kan eten en surfers kan spotten!
Na 5 nachten te hebben verbleven op Lombok was het weer tijd om te verkassen en heb ik gekozen voor Gili Air, een eilandje naast Lombok. Gili Trawangan had ik al bezocht met Ceren en nu was het de beurt aan Gili Air!
Op Gili Air hangt een knusse sfeer, een heel relaxt bounty eilandje! Uiteraard was ik hier ook weer te laat met het regelen van een accommodatie want online was alles volgeboekt, maar ik ging er van uit dat er genoeg aanbieders waren op het eiland zelf, nou niet dus. Ik heb 1,5 uur in de hete zon met m'n backpack rond gelopen en mezelf ingepraat dat ik zelfs hiervan moest genieten want dit hoort bij het reizen... Maar na een tijdje was ik het zo zat en heb ik een te dure bungalow voor mezelf geboekt voor 1 nacht. De volgende dagen kon ik gelukkig wel in een hostel terecht!
Op Gili Air heb ik me heerlijk vermaakt met voornamelijk niks doen. Ik realiseerde me maar al te goed dat het er bijna voor me op zit en m'n dagen heb ik volgemaakt met relaxen en genieten! In de avond was er alleen weinig te doen en dus ben ik elke avond lekker wat gaan eten en wat cocktails gaan drinken met een groepje meiden en op tijd naar bed.. De feestjes miste ik wel maar die zijn er genoeg op Bali en daar zou ik m'n mooie tijd op Indonesië gaan afsluiten!
Na een bootreis met mega vertraging ben ik van Gili Air weer teruggekeerd naar Bali, naar mijn oude vertrouwde hostel, Funky Monkey! Hier was ik inmiddels vaste gast geworden. Bij aankomst was het eerst wat ik deed m'n paspoort ophalen, want ooh wat kan je je leeg voelen zonder!! Je weet maar nooit wat de immigratie met die dingen doet. Uiteindelijk was ik herenigd met m'n paspoort en konden m'n laatste daagjes in Bali van start gaan! Hier had ik alweer snel hele gezellige mensen leren kennen en na een uurtje had ik eigenlijk besloten wel weer zin te hebben in een feestje!
De laatste dagen heb ik overdag doorgebracht op het strand in Kuta en daar heb ik gesurft, nog even ervan profiteren want in Nederland gaat dat helaas wat lastiger. Helemaal met zeewater wat aanvoelt als -10 graden Celsius. Verder heb ik eergisteren nog voor de laatste keer lekker gefeest en heb ik gisteren lekker een massage gehad!
Vanochtend moest ik dan toch echt Bali verlaten wat heel gek aanvoelde aangezien ik hier toch 1,5 maand heb 'gewoond' (met af en toe een eilandje tussendoor dan).  Om 12 uur vloog ik dan toch echt naar Bangkok! M'n favoriete stad! (NOT).
Nee Bangkok is niet mijn stad, maar ik vind het wel leuk om het hier af te sluiten aangezien ik hier ook meer dan 5 maanden geleden ben begonnen! En misschien ook omdat er toevallig een hele leuke markt is die ik morgen ga leegkopen...
Verder zie ik morgen vriendinnetje Mich weer met een andere vriendin en gaan we samen even onze reizen goed afsluiten!
Ik realiseer het me nog niet helemaal dat het er nu echt bijna op zit, maar daar wil ik nog even niet aan denken!
Nou jullie zijn weer op de hoogte!
Over een paar dagen mijn aller aller laatste blog...
Liefs uit Bangkok!

1. Feik:
    28 augustus 2015
    Lieve Lotte , uit jou schrijven kan ik al oaken dat je het ontzettend naar je zin hebt daar. Nog enkele dagen genieten meid en dan zit het er toch echt op!!! Dat zal wel wennen worden , maar voor jou geen probleem denk ik, je haald overal het positieve uit en dan komt het toch weer goed. Geniet er nog even van , ik wacht je laatste blog af . Tot snel groetjes en een kus XXX Feik & Gladys
  2. Mama:
    Lieve schat,
    Ik heb weer volop zitten te genieten bij het lezen van je Blog...
    Nog 3 nachtjes en dan is het voor ons feest :)) dan kom je weer thuis :)) Home where you belong!!
    Ik kan niet wachten hihi...
    Geniet nog van je laatste 3 dagen schat, heerlijk shoppen in Bangkok en dan is het mooi geweest.
    Tot maandagavond op Schiphol, ik sta daar met m'n blokjes kaas jou op te wachten! (zoals afgesproken) ;)
    Liefs en knufffff xxx
  3. Leny Ticheler:
    28 augustus 2015
    Hoi Lotte jou verslagen zijn altijd zo leuk geschreven dat je het gevoel krijgt echt mee te reizen . Ik zie de foto's verhalen en krijg beelden van alles . Alleen het feesten sla ik over . Dat trek ik niet meer .
    Maar wat een prachtig verslag weer .
    En elke keer als je iets heb dat tegen zit . Is daar toch weer een oplossing . De reis van je leven bijna voorbij . Maar wat een belevenis. En ik bewonder je lef en durf nog steeds .
    Zo knappe blonde meid die gewoon overal induikt . Topper echt .
    Sluit je laatste dagen af met shoppen en leuke dingen doen .
    Veel plezier. en kijk uit naar het laatste verslag snik snik .
    Liefs Leny
  4. Opa en oma:
    Lieve Lotte
    Vanmiddag hebben wij elkaar op face time gesproken
    en nu zit ik alweer te genieten van je reis verslag
    Je hebt zo veel meegemaakt maar wij zijn blij als het.Maandag is
    Wij tellen de dagen af maar geniet nog van die laatste dagen
    in Bangkok na het weekend ben je thuis dat gaat dus wel snel
    Nou schatje tot.maandag wij staan op Schiphol
    Veel liefs van ons xxx
  5. Papa:
    28 augustus 2015
    Lieve dochter, aan alles komt een eind en dus ook aan jouw indrukwekkende reis. Die ervaring nemen ze jou nooit meer af en daardoor ben je absoluut een rijker mens geworden. Er zijn niet heel veel jonge mensen die al zo veel van de wereld hebben gezien als jij en ik ben er van overtuigd dat je daar in je verdere leven veel aan zult hebben.
    Bangkok is per definitie niet zo'n fijne plek om te verblijven en zeker op dit moment zal het door de vergaande (terechte) beveiliging niet echt een ontspannen plek zijn om jouw laatste dagen in Azië door te brengen. Kijk goed om je heen en pas op jezelf, volg je intuïtie maar probeer toch te genieten met Mich van de laatste dagen daar voor je terug vliegt naar Nederland. Je Moeder staat op Schiphol te wachten als een exotische "Frau Antje" met haar kaasblokjes, ik blijf dus maar "low profile"... Pas op jezelf, liefs XXX
  6. Lotte:
    29 augustus 2015
    Dankjewel iedereen voor weer alle lieve reacties!
    Ik heb net ook alle route-punten toegevoegd aan mijn 'kaart' op deze blog, dan kunnen jullie precies zien waar ik wanneer geweest ben!

@Feik Ik geniet inderdaad nog steeds volop, maar vind het erg jammer om dit allemaal achter te laten! In Nederland maar inderdaad proberen om positief te blijven haha!
    Tot snel! xx

@Mama ja ik snap dat jij al staat te springen, nog even en we kunnen weer lekker kletsen en met een kopje thee op de bank zitten GTST kijken! Ik verheug me nu al op de kaas! ook wel een beetje om jou weer te zien hoor.. xx

@Leny Dankjewel! ik doe mn best! Jaja nog maar 1 reis blog jammer he, ik ga jouw reacties ook missen hoor!! Maar wie weet komen er over een tijdje wel weer nieuwe reisverhalen... xx

@Opa en Oma Ja we hebben weer even lekker bijgekletst, maandag kunnen we weer lekker verder kletsen in het echt! Heel veel zin om jullie eindelijk weer te zien na meer dan 5 maanden :) Tot maandag, over morgen al! xx

@Papa ja het is een heel gek gevoel dat er nu echt een eind aan gaat komen. ik weet wel zeker dat ik hier heel veel van heb geleerd! en ik ben er ook vooral achter gekomen dat het reizen en nieuwe mensen en plaatsen leren kennen erg verslavend werkt.. Ik was het eerlijk gezegd alweer vergeten van die aanslag en je merkt er ook helemaal niks van hier. ze zijn in ieder geval nu extra alert! Ik ga straks even lekker shoppen nog en morgen even relaxen en dan zien jullie me maandag weer! Ja laat de feestcommissie maar hun ding doen, blijf maar lekker je eigen nuchtere zelf. xx

Tot snel iedereen! I'm coming home!
  7. Rita Hazebroek:
    Lieve Lotte!
    Weer een heel mooi verslag van je reis! Zelfs ik zit met tranen in m'n ogen! Voor jou, omdat het bijna weer voorbij is en je weer naar het drukke gejaagde Nederland komt. Maar ook voor je ouders en opa en oma. Voor hun is het nu echt uitkijken naar maandag. Goh wat zullen ze zenuwachtig en blij zijn! Lieve Lotte geniet nog en neem afscheid van deze mooie 5 maanden. Ik wens je een hele goede terugreis en geniet ook weer van het warme welkom van je ouders en opa en oma! Veel liefs Xxx
  8. Kees en Leidy Doeland:
    29 augustus 2015
    Cool hoor Lotte dat je de Gili eilanden ook nog hebt bezocht.
    Zijn wij nog nooit geweest dus ben ook erg benieuwd naar je persoonlijke verhalen als je weer in ons landje terug bent.
    Wij gaan nu voor twee weekjes (iets minder dan 5 maanden) met de boot naar Zeeland. Dus ik weet niet of we dan nog je laatste blog kunnen lezen voordat je weer terug bent.
    Geniet in ieder geval nog van je laatste periode in het mooie verre oosten en mochten wij elkaar niet meer kunnen bloggen wensen we je alvast een heel rustige en voorspoedige vliegreis terug!